Klemt i coronakrisen?

Falder du uden for regeringens initiativer til at hjælpe selvstændige berørt af coronakrisen, er det Translatørforeningens anbefaling at holde et skarpt øje med Virksomhedsguiden.dk.

Vi har lige erfaret, at regeringen har sænket den nedre grænse for, at mindre virksomheder med maksimalt 10 ansatte kan modtage hjælp. Derfor skal du nu have en gennemsnitlig omsætning på 10.000 kr. per måned for at komme i betragtning til regeringens hjælp, fremfor de oprindelige 15.000 kr.

Det forlyder, at personer, der ikke har B-indkomst i den sammenlignelige periode i 2019, skal fremlægge dokumentation for det forventede B-indkomsttab med udgangspunkt i data, der er tilgængelig for en anden relevant periode. Disse personer skal kunne dokumentere en B-indkomst på mindst 10.000 kr. i gennemsnit i minimum måneden op til den 9. marts 2020.

Der er forskellige tiltag i værk, som du alle kan finde på virksomhedguiden.dk: der er således hjælp til dem, der har faste udgifter for over 25.000 kr., ligesom du kan få udskudt indbetalingen af din moms, A-skat og dit AM-bidrag. Det er også på virksomhedsguiden, du kommer til at kunne ansøge om din berettigede kompensation, som efter sigende skulle blive åbnet for ansøgere den 1.4.2020.

Gå ind på: virksomhedsguiden.dk og følg dine muligheder tæt.

I alle andre forhold; hold behørig afstand, og pas på dig selv og hinanden.