Medlemsmøde i København // Kun for medlemmer

Kom til spændende foredrag OG vær med til at lægge vejen frem for Translatørforeningen.

Som nævnt i forbindelse med foreslåede vedtægtsændringer på generalforsamlingen i 2023 ønsker bestyrelsen at sikre foreningens levedygtighed fremadrettet. Det gøres bl.a. ved at foreslå nogle ændringer til de eksisterende vedtægter vedrørende medlemsoptaget.

Vi vil gerne give alle en mulighed for at deltage i en grundig debat forud for generalforsamlingen. Derfor indbyder vi til to møder med vedtægtsændringer på dagsordenen. Det første i Aarhus d. 22. februar har allerede været annonceret. Det næste er dels et foredrag og debat om vedtægtsændringerne.

Dagens program
Vi indleder med et foredrag ved Helen Dyrbye, der selv skriver således:
“What goes wrong when overseas colleagues meet the ‘charms’ of Danish humour? British-born Helen Dyrbye, co-author of Danish Humour – Sink or Swim (with L. Lundquist) and The Xenophobe’s Guide to the Danes, will describe exactly what happens in funny real-life examples, why and how Danes and internationals can learn to navigate humour better together.
All nationalities are very welcome!”

Det kan da kun blive underholdende og danne en god stemning til vores debat om foreningens fremtid. Bagefter foreslår vi, at vi skyller det hele ned med et glas et-eller-andet og en god bid mad for egen regning. Vi bestiller bord på en nærliggende restaurant, når vi kender deltagerantallet.

Mandag d. 26. februar kl. 16.30-19.30

Hauser Plads 20, 3.

Tilmeldingsfrist
Mandag d. 19. februar – angiv, om du vil deltage i fællesspisningen (for egen regning) til sekretariatet: mail@translatorforeningen.dk
Det er gratis at deltage i foredraget og medlemsmødet.

Efteruddannelsespoint
Du kan notere 4 efteruddannelsespoint for at deltage i denne eftermiddag.

Medlemsmøde i Aarhus
Du kan også deltage den 22. februar i Aarhus, hvis det passer bedre ind i din kalender:

Medlemsmøde i Aarhus / KUN MEDLEMMER