ORDINÆR GENERALFORSAMLING MAJ 2022 VEDRØRENDE REGNSKABSÅRET 2021 og sommermiddag i København // Kun for medlemmer

INDKALDELSE TIL ORDINÆR GENERALFORSAMLING maj 2022 vedrørende regnskabsåret 2021

Bemærk, at for at generalforsamlingen er beslutningsdygtig, skal mindst 15 % af de stemmeberettigede medlemmer være til stede, jf. § 6, stk. 8. For at generalforsamlingen kan vedtage vedtægtsændringer, skal 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer være repræsenteret. Kan du derfor ikke komme, og er du medlem i kategori 1) eller 2), så tildel venligst fuldmagt til en anden. Sekretariatet kan fortælle dig, hvem du kan udstede fuldmagt til. Fuldmagten finder du nedenfor.

Kære medlem

Bestyrelsen indkalder hermed til ordinær generalforsamling i Translatørforeningen med efterfølgende sommermiddag.

Generalforsamlingen og den efterfølgende sommermiddag finder sted:

Torsdag den 19. maj 2022 kl. 15:30 – indskrivning fra kl. 15:00

Kantinen hos Kommunikation & Sprog
Hauser Plads 20, 3.

Generalforsamlingens dokumenter
Årsberetning, årsregnskab og foreløbig dagsorden med fuldmagt ifølge vedtægterne kan læses her:

DAGSORDEN
BESTYRELSENS BERETNING FOR 2021
UDKAST BUDGET 2022
ÅRSREGNSKAB 2021
REVISIONSPROTOKOL 2021
INTERN REVISION
REGNSKABSERKLÆRING

Du skal være medlem af foreningen og være logget ind på hjemmesiden for at få adgang til dokumenterne.

Forslag til dagsordenen
Har du forslag til dagsordenen, bedes de ifølge vedtægternes § 6, stk. 2 fremsendes til formanden eller sekretariatet senest d. 21. april 2022. Spørgsmål til årsberetning og årsregnskab bedes ligeledes fremsendt inden for samme tidsfrist, så bestyrelsen har mulighed for at give udtømmende og dækkende svar på generalforsamlingen. Forslag til yderligere punkter udsendes i den endelig dagsorden senest to uger før afholdelse af generalforsamlingen med angivelse af de indkomne forslag.

Sommermiddag
Sommermiddagen foregår i år i kantinen hos Kommunikation & Sprog, altså i direkte forlængelse af generalforsamlingen.
Menuen til sommermiddagen leveres af Meyers Mad og bestå af en kold buffet bestående af:

• Syltede, hvide asparges, røget laks, urtefløde og sprød malt
  • Kartoffelsalat med radiser, majroer og sprøde svampe
  • Stegte blomkål, stikkelsbær, ristede kerner tilsmagt med miso, brunet smør og soya
  • Cold cuts af rosastegt økologisk, dansk okse med marinerede grillede løg og tørrede blomster
  • Kold bearnaisecreme
  • Byg vendt med luftig trøffelcreme, sprøde kerner, syltede rødløg og urter
  • Økologisk surdejsbrød med pisket smør
    Og til dessert:
  • Trifli af rabarberkompot, havrecrumble og tongacreme.

Dertil serveres et glas bobler og efterfølgende yderligere 2 glas vin/øl/vand og slutteligt kaffe/te (der er desuden ‘bar’, hvor du kan købe vin på flaske eller glasvis til meget rimelige priser). Vinene levere af Biovin.nu og der kommer et par søde unge mennesker og hjælper os med det øvrige praktiske, så I får en afslappende aften i kollegialt selskab.

Der vil blive afholdt sommermiddag i Aarhus på Havnær torsdag den 2. juni 2022 for dem, som ikke kan deltage i København. Invitationen kan du se her: Sommermiddag i Aarhus.

Tilmelding til generalforsamling og sommermiddag
Du tilmelder dig generalforsamlingen og den efterfølgende middag hos sekretariatet på telefon 3311 8414 eller på mail@translatorforeningen.dk senest den 2. maj 2022. Du må meget gerne notere, hvilken medlemskategori du tilhører. Husk også at anføre allergener og andre hensyn, der skal tages i forbindelse med middagen.

Det er kun muligt at deltage ved fysisk fremmøde eller ved fuldmagt.

FULDMAGT

Kan du ikke deltage, og er du medlem i kategori 1) eller 2), så husk at give fuldmagt til et andet stemmeberettiget medlem. Skriv til sekretariatet: mail@translatorforeningen.dk og få at vide, hvem du kan udstede den til. Du finder fuldmagten her: FULDMAGT.

Vi ser frem til at få en god generalforsamling og håber på stort fremmøde, da der er vedtægtsændringer, der skal diskuteres og vedtages. Det kræver, at 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer er til stede. Så husk at deltage eller give din stemme videre. På forhånd mange tak.

EFTERUDDANNELSESPOINT
Du kan notere 4 point for at deltage i generalforsamlingen og yderligere 1 point for at tage del i sommermiddagen.