Translatørforeningen har fået et flersprogsudvalg

Translatørforeningen har en række udvalg, der arbejder frivilligt for at fremme medlemmernes interesser. Flersprogsudvalget er det nyeste skud på stammen, som arbejder med at versionere tekster af relevans for foreningen og dens medlemmer.

Translatørtitel, påtegning og certifikat for medlemskab af Translatørforeningen er nogle af de tekster, som udvalget versionerer til de sprog, der er repræsenteret i foreningen.

Arbejdet er relevant for foreningens medlemmer, idet de på baggrund af denne indsats kan redegøre for deres kvalifikationer og kompetencer over for udenlandske parter, og for at foreningen kan præsentere sig over for sine udenlandske søsterorganisationer, når der er møde i Nordic Translation Industry Forum (NTIF) og andre internationale sammenhænge.

Er du medlem af Translatørforeningen og ønsker at indgå i udvalget, kan du rette henvendelse til sekretariatet, som vil sætte dig i forbindelse med udvalget.