Translatørforeningen har fået ny formand

I september 2019 blev Mette Davies konstitueret formand for Translatørforeningen.

Mette Davies er uddannet translatør og tolk i engelsk fra den daværende Handelshøjskole i Aarhus.
Hun blev færdiguddannet i 1997, og indtil hun begyndte sin selvstændige oversættervirksomhed i 2000, arbejdede hun for et oversætterbureau.

Mette Davies sidder på sit kontor i Aarhus og smiler ved tanken om, at det engagement, hun blot troede skulle være en bibeskæftigelse, nu er gået hen og er blevet en fuldvoksen opgave:

Translatører og tolke i Danmark er inde i en meget spændende periode, og det er vigtigt, at vi udnytter den opmærksomhed, der er lige nu i medier, offentlighed og blandt politikere om vores profession til at skabe ordentlige forhold for oversættere og tolke.”

Mette Davies har tænkt sig at gøre sit ypperste for at udnytte denne opmærksomhed til foreningens og dens medlemmers bedste. I den forbindelse er hun taknemmelig for at sidde med i en bestyrelse, der besidder stor erfaring og viden, som hun kan støtte sig op ad som ny i bestyrelsesarbejdet.

Translatørforeningen byder Mette Davies velkommen på posten og takker samtidig tidligere formand Anne Simonsen for hendes utrættelige arbejde frem mod overleveringen af stafetten.